Головна » Файли » Біологія 6 клас

Суцвіття.Запилення
03.02.2016, 11:02

Прочитайте §19 Підручник В.І. Соболь
Суцвіття– група квіток, розміщених на стеблі у певному порядку.
Види суцвіть
прості складні
на нерозгалуженій осі утворені кількома простими
розміщені поодинокі квітки завдяки розгалуженню головної осі
- китиця(конвалія), - волоть(бузок),
- колос(подорожник), - складний колос(пшениця),
- зонтик (примула), - складний зонтик(кріп),
- щиток(груша), - складний щиток(пижмо).
- сережка(береза),
- початок(кала),
- головка(конюшина),
- кошик(соняшник),
- завитка (незабудка).

Одна вісь, на ній по черзі на квітоніжках розміщені квітки Капуста, конвалія, смородина,
Щиток Спільна вісь, квітки мають квітоніжки, але нижні квітоніжки довші за верхні, а квітки розміщені по черзі
Колос Подорожник, вербена
Потовщена квіткова вісь, квітки не мають квітоніжок, розміщені один навпроти одного Кукурудза, рогіз
Сережка Спільна вісь, на якій знаходяться одностатеві квітки
Простий зонтик Вишня, цибуля
Головка Коротка головна вісь, на якій суцільно скупчені без квітоніжок квітки
Суцвіття, що має розширене квітколоже, на якому без квітоніжок розміщені квітки Соняшник, айстра, осот
Складний колос Пшениця, жито
Суцвіття, що має спільну вісь, на якій знаходяться прості зонтики Морква, петрушка, кріп
Складний щиток Суцвіття, що має спільну вісь, на якій знаходяться прості щитки або кошики
Перевір себе!
«Німі малюнки» - підпишіть суцвіття:

1. Вправа «Вилучи зайве»: знайдіть зайве слово у рядку і обґрунтуйте, чому воно зайве:
1) Корінь, суцвіття, плід, квітка.
2) Складний колос, сережка, складний зонтик, складний щиток.
3) Щиток, китиця, складний зонтик.
4) Капуста, яблуня, конвалія, смородина.
5) Кукурудза, рогіз, вишня.
6) Виноград, пшениця, жито.
7) Деревій, пижмо, подорожник.
2. Вправа «Злови помилку»:
1) Квітка ромашки – поодинока та завжди самотня.
2) Гарний колос конвалії прикрашає лісову галявину.
3) Китиця пшениці вниз звисає, то насіння її обтягає.
Домашнє завдання: прочитати §19, дати відповідь на питання с.84

Тема: Запилення
Прочитайте §20
Запилення — це процес перенесення пилку із пиляка тичинки на приймочку маточки вітки. Розрізняють наступні два типи запилення – це самозапилення, а також перехресне запилення.
Клас об`єднується у 3 групи:
І група – самозапильні рослини,
ІІ група – комахозапильні рослини,
ІІІ група – вітрозапильні рослини.
Опрацюйте параграф
Перевір себе!
Конкурс “Твори Незнайка”
До нас у школу надійшли два листи від жителів квіткового міста. Ви всі, напевно, пам’ятаєте одного з жителів цього міста — Незнайка, якого придумав письменник Ніколай Носов. Незнайко вирішив усерйоз зайнятися ботанікою, але, як завжди, все наплутав. Ваше завдання — знайти у віршах Незнайка біологічні помилки.
1. Там у полі береза стояла, і її бджола запилювала.
2. Дзвіночки мої, квіточки, навесні разом з конвалією цвіли в полі, за річкою і запилювалися вітром.
3. Як на нашій грядці розцвів горошок солодкий. мушки, бджілки налетять — будемо врожай чекати. Конкурс “Питання від Знайка”
А другий лист — від Знайка. Він також просить вас відповісти на свої запитання, які, на відміну від питань Незнайка, відрізняються ґрунтовністю та правильністю.
1. Чому рослини, що цвітуть ввечері та вночі, частіше мають віночки білого і жовтого кольору?
2. Чому безвітряна погода під час цвітіння може стати причиною зниження врожайності жита, а на врожай пшениці така погода не вплине?
3. Чому, коли в Австралію завезли насіння конюшини і посіяли його, конюшина добре цвіла, але плодів і насіння не було?
4. Чому навесні мало хто з людей помічає цвітіння берези?
5. Пустоцвіти, розташовані на головному стеблі та бічних пагонах огірків, не утворюють плодів. “Оскільки пустоцвіти не утворять плодів, то вони зайві”, — подумав недосвідчений городник і обірвав їх. Якої помилки він припустився?
6. З двох квіток яблуні одна утворила плід, а інша — ні. Чому так відбулося?
7. Квітка томата ще в бутоні була закрита марлевим мішечком. Бутон розпустився, потім утворився плід. Яким шляхом відбулося запилення? (Самозапилення)
8. Квітка вишні ще в бутоні була закрита марлевим мішечком. Бутон розпустився, цвітіння закінчилося, але плід не утворився. Чому?

Категорія: Біологія 6 клас | Додав: valya115
Переглядів: 79 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]